Właściwości przedmiotów w bazie.

Witam w kolejnym artykule na temat InventoryLight.

W poprzedniej części wspomniałem o klasie ReorderableList, która jest troche trudniejszą w implementacji kontrolką do Okienek Unity. Próbowałem je zaimplementować w swoim oknie do wyświetlania właściwości moich przedmiotów i nie wiem jakim cudem, ale udało mi się!

InventoryLight

Prezentują się niesamowicie. Mam również zamiar trochę je dopracować, by nie dochodziło do sytuacji w której 1 Item ma kilka właściwości o tej samej nazwie i na dodatek o różnych wartości. W przyszłości mogłoby to doprowadzić do nieporządanych zachowań.

Każda właściwość posiada swoją wartość, która może być zmieniona, ale każdej z nich na start przepisywana jest ta która została wprowadzona przy jej tworzeniu w okienku „Item Properties & Categories”. W ten sposób mogę pobierać z nich (przykładowo) wagę, wartość minimalnego ataku, wytrzymałość itd. W przyszłości postaram się również zadbać o to, by Itemy oddzielić od tej bazy na przykład gdy dojdzie do jej ulepszenia, ponieważ nie ma sensu przechowywać  w bazie kolejnych przedmiotów tak bardzo podobnych do siebie. Poza tym ScriptableObject nie przyjmuje do siebie danych wpisanych w czasie gry, można to robić tylko w trybie edycji.

Warto też dodać, że każda właściwość ma swoje ID, które jest liczone od zera wzwyż  z okna w którym tworzymy zupełnie nowe właściwości. Czyli jeśli zmienię nazwę właściwości z drugiej pozycji to wszystkie właściwości leżące w przedmiotach o tej nazwie również zostaną zmienione. Prowadzi to też niestety do błędu, w wyniku którego właściwość usunięta ze środka bazy zostaje zastąpiona przez następną, ta przez kolejną i w ten sposób część przedmiotów może wymagać zmian. Również nad tym będę musiał popracować, ale obawiam się, że zajmie mi to zdecydowanie za dużo czasu, zwłaszcza, że teraz nadszedł czas na graficzne wyświetlanie ekwipunku, do którego przejdę już w przyszłym tygodniu.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat tych ładnych i przejrzystych list, to zapraszam do przeczytania tego niezwykle rzetelnego artykułu na ich temat.

Do zobaczenia!

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s