Integracja ekwipunków

Witam w kolejnym wpisie poświęconym InventoryLight.

W tym wpisie mam zamiar pokazać integrację pomiędzy dwoma ekwipunkami.

Jedynym wymogiem działania tych dwóch ekwipunków jest równa pozycja w hierarchii względem tego samego Canvas’u.

Mogę dokonywać wymiany przedmiotów z jednego ekwipunku do drugiego, każdy z ekwipunków ma inny plik zapisu, gdybym dał każdemu z nich jeden wpis, to po prostu otrzymałbym dwa identyczne ekwipunki i niezależnie od wymian jakich bym dokonał, został by zapamiętany tylko pierwszy.

Dodałem również nowy skrypt pozwalający mi uruchamiać mój ekwipunek (i nie tylko) za pomocą dowolnego klawisza, który można łatwo wybrać z Menu Inspector. Nazwałem go UIOpener, a jego działanie jest niezwykle proste.

UIOpener.cs


using UnityEngine;
using System.Collections;
namespace Assets.Scripts.UI
{
 public class UIOpener : MonoBehaviour
 {
 public KeyCode KeyToReopen;
 public GameObject Target;
 bool enabled = false;

void Update()
 {
 if (Input.GetKeyDown(KeyToReopen))
 {
 enabled = !enabled;
 Target.SetActive(enabled);
 }
 }
 }
}

Bez tytułu.png

Należy również pamiętać, by nie dodawać tego komponentu do obiektu, który będzie pod jego wpływem, ponieważ za drugim, bądź pierwszym razem nie zadziała. Dlatego warto go dodać do jakiegoś obiektu będącego wyżej w hierarchii, ja na przykład dodałem go do głównego Canvas’u.

Bez tytułu1.png

Następnym krokiem będzie naprawa błędów i optymalizacja kodu.

Poza tym zastanawiam się nad urozmaiceniem kodu o prymitywny crafting system, a właściwie to aż dwa, co będzie prowadziło do zaprojektowania pod nie zestawu komponentów, slotów i okienek.

Do zobaczenia za tydzień :).

Skomentuj

