Zmiany w wyglądzie prezentowanego ekwipunku

Witam w kolejnym wpisie poświęconym IL’a.

W tej części chciałbym pokazać zmieniony już wygląd dotychczasowego sampla prezentującego ekwipunek. Do tej pory używałem zestawu ze strony opengameart,a konkretniej z tego linka: http://opengameart.org/content/ui-pack-rpg-extension.

Jednakże ostatnio przeglądając opengameart, wpadł mi w oko inny zestaw, dostępny pod tym linkiem: http://opengameart.org/content/rpg-game-ui

Pomyślałem, że będzie to świetna okazja na odświeżenie wyglądu tego co stworzyłem dotychczas i uważam, że mimo że nie zrobiłem jeszcze wszystkiego co mam zamiar, to uważam że wyszło mi całkiem nieźle.

Bez tytułu.png

Wpadłem również na pomysł za co zabiorę się w następnej kolejności, zaraz po handlu (jeśli zdążę), a mianowicie ActionBary. Są to sloty pełniące funkcje referencji do innego slotu, do którego mogę przypisać klawisz użycia. Jest to pomocne w przypadku gdy gracz chce przypisać na przykład jakieś zaklęcie, lub też miksture do jakiegoś klawisza. W ten sposób zamiast otwierania księgi z zaklęciami/ekwipunku może po prostu wcisnąć ten przycisk, a akcja wykona się już sama.

W następnych artykułach można się już spodziewać okienek w stylu ukazanym na zdjęciu wyżej. Czas końca konkursu zbliża się nieubłaganie i mam nadzieję, że zdążę na czas – jeśli nie to albo będę kontynuował tą serię wpisów na tym projekcie albo zacznę pisać projekt jeszcze raz, ale już ściśle trzymając się konkretnych wzorców, lub pamiętać chociażby o warstwie abstrakcji i o tym, że dziedziczenie i eventy do czegoś służą.

W tym wpisie to by było na tyle, zapraszam do oczekiwania na następny.

Skomentuj

