Usprawnienie portfela walut

Witam w drugim już w tym tygodniu wpisie poświęconym systemowi walut w IL.

W tym wpisie niewiele się zmieniło, ostatnio mam dużo na głowie i to nie tylko ze względu na projekt. W międzyczasie opracowałem metodę na odejmowanie waluty, wcześniej nie zdołałem tego dodać. Zamiast bawienie się w wyliczanie obecnej kwoty na minusie i zamiany tego w jakiś sposób na walutę niższego rzędu doszedłem do innego pomysłu.

Według mnie najlepszym rozwiązaniem jest wtedy zrzutowanie całego dobytku walutowego do najprostszej – w moim przypadku do miedzianych monet. Jeżeli mam 1 złotą monetę i 1 srebrną. To pamiętając, że 1 srebrna = 10 miedzianych a 1 złota = 10 srebrnych, to w miedzianych monetach zasób portfela wynosi 110 monet. Gdy już mam te monety mogę to samo zrobić z kwotą którą chcę wyjąć i przed dokonaniem transakcji porównań ze sobą obie wartości.

Myśląc o tym z biegiem czasu rozumiem, że powinienem był dodać do Edytora jakąś opcje powiązania ze sobą poszczególnych walut – w końcu nie wiem jak użytkownik chce je dokładnie ze sobą powiązać jeśli chodzi o konwertowanie ich w górę, czy dół.

W następnym wpisie postaram się stworzyć już jakieś okno Handlu i oczywiście skrypt który by je obsługiwał.

W tym wpisie to już niestety wszystko, ale w przyszłym tygodniu postaram się bardziej.

Do zobaczenia.

 

Skomentuj

